Afstemmen van de wensen van u en uw gezin.

Om de start van de kraamzorg zo optimaal en persoonlijk te laten verlopen, zal rond de 16de week van uw zwangerschap onze intaker telefonisch contact met u opnemen om een afspraak te maken voor een intake. Tijdens dit gesprek wordt extra informatie gegeven over de aanschaf van benodigdheden voor de kraamtijd en voor de baby. Daarnaast wordt duidelijkheid gegeven over wat de kraamtijd inhoudt en hoe de kraamverzorgster opgeroepen kan worden als dat nodig is. Ook wordt er een checklist doorgenomen om te controleren of aan alles is gedacht. Wanneer u speciale, specifieke wensen hebt voor de invulling van de kraamtijd (bijvoorbeeld vegetarische maaltijden of bepaalde gebruiken), dan kunt u dat ook tijdens dit intakebezoek aangeven. Wij houden er dan in de kraamtijd zoveel mogelijk rekening mee. Tijdens de intake wordt het indicatieformulier voor de bepaling van het aantal uren zorg doorgenomen en ingevuld.

Doel van de intake is:

  • Kennismaking.
  • Informatie over Kraamcentrum Assen e.o.
  • Afstemmen van de wensen van u en uw gezin ten aanzien van de kraamzorg.
  • Uitleg over de werkzaamheden van de kraamverzorgster en Arbo check.
  • Inventariseren van de thuissituatie met het oog op een eventuele thuisbevalling en de zorg tijdens het kraambed.
  • Uitzetlijst.
  • Overhandiging van het zorgplan (zorgdossier) en uitleg hierover.
  • Uitleg over het aantal zorguren.
  • Beantwoorden van uw vragen.

Zijn er voor of na het gesprek nog vragen, dan zijn wij telefonisch of per mail altijd te bereiken. Ook voor tips en advies kunt u altijd bij ons terecht. Een goede voorbereiding geeft zekerheid! Kraamcentrum Assen e.o. helpt u graag hierbij.